En Dag I Taget.

Vaknade pigg imorse. Kände på mig att dagen skulle bli lyckad. Tittade ut genom fönstret. Regn. Regn som jag hade hoppats på skulle komma för några dar sedan. Men då kom det minsann inte. Utan idag.
Idag när jag skulle ta moppen ner till busshållsplatsen. Dyngblöt stiger jag på bussen. Min favorit plats är upptagen. Får sätta mig någon annan stans. Min Ipod slutar fungera.
Kommer in till Esteten. Får reda på att jag är den enda som inte sagt grattis till personen jag satt och prata med i bussen. En pinsam situation. Bara för mig.
Men sen. Dagen vänder. Pappa slutar tidigt. Tidigt nog för att hämta mig. Slipper bussen. Julie ringer när jag kommer hem. Blir glad och förvånad.
Är ute och går lite. Runt ett påbörjat hus. Diskuterar inredning och gaderober. Samt utemöbler och sol ner- och uppgång. En härlig och lugn stund att bara vara. 

                                                                  

                                                                       KOWABANGA. 

                                                                          
                                                                        


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0