Allmänt glad bara.

Har jag julkänsla idag eller vadå ?
Börjar dagen med att stiga ut från min friggebod ut i kylan för att komma in till huset. Stannar på vägen och njuter av att vintern är påväg.
Går in i det varma huset när jag känner lukten av brasa i hela huset. Tar en stor kopp med med vaniljte och sätter mig och läser den nya Elle magazine.
Senare på eftermiddagen tar jag bussen till hållplatsen vid tjolöholm där mor står och väntar på mig. För att sen ta mig in till tjolöholms julmarknad.
Med lampor i träden och glada människor överallt. Känner att man behöver ta av sig halsduken och vantarna när man är inne i alla små "mini-affärer".
När man kommer till en lada kommer den underbara, heliga och helt fantastiska doften av varma mandlar. Helt sanslöst gott. När jag kommer hem och redan små ätit på mandlarna plockar vi upp allt vi har köpt.
Allt från riktig god julsenap till små marsipan tomtar. Går ut till friggeboden igen och lägger mig i sängen tillsammans med min dator och lyssnar på julsånger.
 
Jag bara älskar julen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0