Ung kärlek när den är som bäst.

Vi hade träffats lite innan, inte på speciella tillfällen men ospeciella. Blickar som möttes av en blyg och glimrande tinder i ögonen. Men tanke på att vi hade gått i samma skola sen barnsben. Delat tält i scouterna och pinnbröd över brasan. Gjorde pussleken på klubben och fick höra hans älsklingslåt på radio. Fick hans msn och kommer väl ihåg hur varma jag blev. Hur glad och förälskad.  Vi pratade ett bra tag innan "puss och kram" kom som ett hejdå. Efter det kom sötnos och pussen. En kort period efter var vi tillsammans. Kommer väl ihåg första träffen med hans föräldrar. Nervös och blyg. Korv med stuvade makaroner. En myskväll med "Sunes sommar" slutade med vårat första hångel och sugmärke. Intressant, spännande och totalt förbjudet. Vi var ju endast 13 år. Dagar gick och första övernattningen kom. Med öppna dörrar och separerade sängar. Inte ens det kunde hålla oss ifrån våran ungdomskärlek. Vi gick endast till "second base". Men just då var det alldeles perfekt. Precis som jag ville ha det. Var inte logiskt att gå längre. Hans kyss dagen efter bakom paraplyet när hans bror kom för hämtning. Hans apelsintuggummi kunde jag få smak på när vi kysstes framför stallet. Skräckfilmer på dagen gjorde det lättare att mysa. Tecknad film efter för att lugna mig. Det var en fin tid under min uppväxt. En tid jag aldrig kommer att glömma. Om du läser detta, du som var min fösta kärlek. Hoppas att du inte bli sur för att jag skrev detta. Du har och kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0