Walking in a winter wonderland.

Igår var ett riktigt äventyr. Började med att jag åkte till Sisjön. När jag smäller igen pappas dörr vet jag om att jag troligen aldrig kommer komma hem igen. Men går sagta in till toys´r us.  När jag har gått omkring bland pulkor och star wars lego en timme tar jag steget ut mot det kalla. Försöker hitta närmaste busshållsplats för att försöka ta mig till Nils ericssons terminalen. Börjar snacka med en lite äldre dam som står och fryser i vinterkylan. Vi pratar om allt från leksaker till rödlök. Bussen kommer och jag skickar snabbt en sms biljett. Bussen tar mig till Frölunda torg där jag spenderar resten av min förmiddag. Blev chockad och exalterad över hur stort det faktiskt är där inne. Hur många affärer de har fått och hur underbara alla juldekorationer är. Efter jag gått i minst 13 affärer stannar jag upp och funderar på vilket håll jag kom ifrån. Vilken väg jag ska ta för att komma ut. Hur jag ska komma ut till bussarna. Jag chansar och chansar rätt. När jag äntligen har hittat rätt plats för att vänta på min buss, hör jag att min mobil ringer. Pappa. Kära pappa ringer och frågar vart jag är någonstans. Förklarar att jag står och väntar på bussen vid Frölunda torg och att jag fryser. Då säger han, så smidigt och så bra, att han är i Askim och ska hem nu. Jag lyser upp när jag inser att jag inte behöver åka buss sedan tåg och sedan buss igen. Han tar svängen förbi och vi åker till kungsbacka där jag ska till arbetsförmedlingen. Efter ett ganska långt möte går jag i kylan till kungsmässan. Trodde att jag skulle frysa fingrarna av mig när jag gick den fruktansvärda biten från AF till kungsmässan. Är inne och handlar lite smått och gott inne på ICA. Ringer min granne Peter för att chansa på att han skulle hem från jobbet så jag kunde åka med honom hem. Och klart att han precis skulle åka från jobbet. Helt underbart. Så klockrent. Sen spenderar jag resten av min kväll med en polkagris och julmust framför tvn innan jag ska in för att passa grannarnas underbara son. En helt okej dag för min smak faktiskt.            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0